A MÁV-csoport beszállítóinak általánosságban az alábbi feltételeknek kell megfelelnie
- A beszállítónak a 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja alapján átlátható szervezetnek kell lennie
- A beszállító nem minősülhet off-shore cégnek
- A beszállító nem minősülhet összeférhetetlennek
- A beszállítónak szerepelnie kell a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által működtetett köztartozásmentes adózói adatbázisban, ha a beszállító az adatbázisban nem szerepel, az illetékes adó- és vámhivatal igazolását vagy az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló kormányrendelet szerinti adóigazolással kell rendelkeznie
- A beszállítónak nem lehet a MÁV-csoporttal szemben fennálló tartozása
- A beszállítónak kötelezően ki kell töltenie az antikorrupciós kérdőívet
- A beszállítónak meg kell felelnie az adott beszerzési eljárásban előírt alkalmassági feltételeknek
- A beszállító kizárólag az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII törvény előírásainak megfelelő elektronikus számlát állíthat ki.
- A szerződés aláírásra a beszállító részéről is minősített elektronikus aláíró tanúsítvánnyal kell megtörténnie.
A MÁV-Csoport beszerzési területei a Beszállítói / Vállalkozói partnerségi párbeszéd elmélyítéséért több irányban is tett jelentős lépéseket. Kiemelten néhány ezek közül:
Folyamatok automatizálása
R2P kiterjesztése MÁV-Csoport szintre
A MÁV-Csoport 2020-ban bevezette a SAP VIM (Vendor Invoice Management) számla feldolgozási modult rendszert, amelynek egyik fő célkitűzése a központosított és automatikus számlabefogadás megteremtése. A beérkező számlák információ tartalma automatikusan „kiemelésre kerül” és megtörténik a beszerzési előzménnyel történő összevetése. Hármas egyezés esetén (megrendelés – teljesítésigazolás – számla) a számla feldolgozása automatikus, kifizetése gyorsabb, így a bevezetett informatikai megoldás mind a cégcsoport partnerei számára, mind pedig a MÁV-Csoport számára előnyös.
Belső (igénylő) és külső (szállító) szereplők számára is átlátható és egyértelmű folyamatok
Elektronizálás – Hírlevél, e-Árlejtés, e-Beszerzés
Az átlátható, hatékony és egyértelmű beszerzési folyamatok kiterjesztésének fontos eszköze az elektronizálás.
2011 tavaszán indult el a Beszerzés Hírlevél szolgáltatás (amelyre már több ezer vállalkozás regisztrált), majd bevezetésre került az e-Árlejtés valamint kialakításra és elindításra az e-Beszerzés rendszer.
A beszerzési folyamatok a bevezetett e-Beszerzés rendszer segítségével az átláthatóság mellett még hatékonyabbá váltak, így segítve a beszerzési döntések meghozatalát, illetve vállalkozói oldalról az ajánlatadást, ezáltal gyorsabbá téve a beszerzés folyamatát. Ennek keretében a beszerzési eljárások egy elektronikus tendereztetési felületen kerülnek lebonyolításra. A rendszer támogatja a beszerzési eljárások teljes folyamatát: az ajánlatkérések összeállításától az ajánlatkérésen és - benyújtáson keresztül az eredményhirdetésig. Mindemellett biztosítja az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti kommunikáció lehetőségét, a kérdések-válaszok és a hiánypótlások gördülékeny kezelését. Az ajánlattévők számára biztonságos megoldásokat nyújt a rendszer, ugyanis egymástól teljesen elkülönítve kezeli az ajánlatokat, továbbá számos egyéb biztonsági elemet tartalmaz.
Új gondolkodásmód meghonosítása
Várjuk beszállítóink észrevételeit, javaslatait ezzel is lehetőséget teremtve az „élő” piac jobb megismerésére.
| Letölthető állományok | Méret | Dátum |
|---|---|---|
| beszallitoi_informaciok_portalhoz_2023_07. | 1018 KB | 2023.07.21. |